Khamis, September 03, 2009

RAMADHAN...

Alhamdulillah....pada tahun ni aku masih diberi peluang olehNya untuk bertemu dengan Ramadhan yang amat berkat....merasa lagi berpuasa, terawih, berbuka, bazar....wah...nikmatnyaa....

masa akhir sya'ban hari tu, aku rasa sayu sangat bila nak masuk Ramadhan....ntah le....bukan sedih sebab nak puasa laaa.....sayu...sebab banyak amalan ke boleh aku buat?.....mungkin ini adalah Ramadhan yang terakhir?.....merasa lagi ke tahun depan??.....soalan tu le yang menjadikan aku makin sayuu...aduhhh.....

hari ke 3 puasa, my lovely daughter nak puasa gak...aku bagi je....sampai pukul 3 je....terburaii....hari ke 5, dia puasa lagi.....dia tahan sampai berbuka....time buka lee....hebat gak tapi dia kata dah tak nak puasa....sakit perutt......hari ke 7.....puasa tanpa sahur....sama jugak laa....terburaiii....jam yang sama...pukul 3.....takpe le...janji ada niat nak & minat nak puasa...daripada yang tua2 tu....dah la tua....tak puasa pulak, dah le tak puasa....makan depan orang puasa pulak....dah la makan depan orang puasa.....minum arak pulak....makan kat old town...makan khinzirr...aduhhh...apa nak jadi dengan orang melayu muslim sekarang ni???....dah jelas tusli luncheon....pun belasah jugak.....isk.....tu creamer diornag bukannya halal....

sama2 le kita berdoa, moga2 perubahan hati yang muslim di KL ni....lebih ke arah kebaikan...bukannya makin kafir.....


" you are what you eat"

Tiada ulasan: