Sabtu, April 18, 2009

RABUN...


Semalam aku dapat cal dari mak aku, dia kata jyhah tak nak mengaji...bila suruh mengaji je dia terus masuk bilik, kunci dari dalam, maktuk dia jenuh panggil suruh mengaji....dia buat dekk jek...bila aku cal, aku nak cakap ngan dia...dah tak nak cakap lak dah....pe daa...

Petang sket aku cal mak aku balik.....dia bagitau pasal jyhah....rupanya tak nak baca sebab tak nampak....( tak jelas le )....oooo....patut le dia tak nak baca...rupanya dah dekat sebulan cegu marah dia sebab tak nak baca ( dia duk belakang )....bila cegu suruh baca...dia tak nak baca....camtu rupenye....aku mintak maktuk dia bagitau kat cegu bagi dia duk kat depan....

Lagi satu, aku mintak maktuk dia bagi minum / makan lobak merah banyak untuk menambah vit A bagi perkembangan pengelihatan yang baik ( macam dr. le plak ).....ntah le....kecik2 dah ade potensi rabun...aduss....


" you are what you eat"

Tiada ulasan: