Rabu, April 08, 2009

TERENGGANU LAGIK...

2 hari lepas, lepas punya sebuk ( walaupun hari minggu...isk ), aku jumpe mr. rahiman, dia tanya aku " is there any matter we want to discuss?", "nope, just wanna pass that saffron drink and teh tarik session" jawab aku...."that's good, lama tak kena teh taghik" jawab dia.....tepat jam 6 aku dengan hanif sampai kat pelita jalan ampang, dia dah duduk dulu ( sebab kitorang tengah tunggu parking kosong ), lepas salam2, duduk, order air.... dia pun mula sembang, yang banyak sembang dia dengan hanif le...aku jadik pemerhati je...maklumla....diorang lagi berabuk dari aku...aku ni english cap ayam jek. Dari cerita branding prog bawak ke product dev...terus....kedai....terus...koperasi...terus.....canada...terus....macam2 ler....last...roselle....

kesimpulan lepas dekat 2 jam punye teh tarik session, dia nak tengok ladang penanaman roselle kat terengganu tu, sebab dia pun ada nak jumpa dengan orang sana yang buat anyaman mengkuang....."isk, kena cal madik ni, set appointment" bisik hati aku, jadi, aku janji dengan dia akan setkan satu hari dalam minggu depan untuk pergi sana, " nak naik apa ek? kereta ke flight?" 2/3 soalan yang memeningkan aku...."takpe le, bincang dengan mok le macamana nanti" jawab hati aku sendiri, apa2 apa pun aku rasa amat seronok dan bersyukur sebab orang yang ada sampai 3 degree macam rahiman tu boleh duduk dan sembang dengan aku treat me like an important person....agaknya tu la anugerah Allah SWT pada hambaNya yang tak tau apa yang ada di masa depan.
   

" you are what you eat"

Tiada ulasan: