Ahad, Julai 26, 2009

DUGAAN & ANUGERAH


Hari ni aku menung2 sambil tengok member meniaga kat GM...ok gak nampak sambutannya tu, sambil tu aku kira2 hari....dah bape lama ek aku nak survive balik lepas jatuh nih....bape banyak dah dugaan yang betul2 berat yang aku dah tempuh dan berjaya lepas....yang tak lepas pun banyak gak....mmm...bape banyak dah anugerah yang aku dah dapat dari Allah....bape lama lagi aku boleh tahan....sblom jadik gila.....adus....baru aku sedar...banyaknye anugerah yang aku dapat selama hidup ni, makan ada ( walaupun kengkadang je sedap ), kenderaan ada, umah ada, anak ada, bini ada, boleh dengar, boleh tengok, boleh rasa....banyak le kalau nak sebut, tapi bila cerita bab dugaan....mmmm....tak banyak la kalau nak banding ngan anugerah aku tu.....tapi kan.....dugaan tu walaupun sikit tapi....waduh....berat sungguh rasanya....mmm....aku berdoa banyak2 mintak badan sihat, walaupun takde duit...tapi sihat....lagi satu...mintak supaya aku tahan dugaan....bak kata guru aku le " yang kita takut adalah kesudahan yang buruk, walaupun dah beramal 100 tahun, jadi kena selalu berdoa untuk kesudahan baik " kata guru aku tu....

Dalam diam2 aku dah melalui "dugaan" yang berat sejak kejatuhan aku....dah nak masuk empat tahunnn...maknanya...aku dah tak duduk kat cameron dah empat tahun...bukan empat bulannn....mmmm....sekarang ni aku nampak le beberapa anugerah yang aku akan dapat bila perniagaan aku ni berjaya....tapi....rasa lambat betul sampainya....mmm...memang le....kena banyak bersabar....sekali lagi....aku berdoa mintak supaya aku diberi kekuatan dan kesabaran untuk menghadapi dugaan yang berat ni ( bagi aku le...orang lain tak tau le )....

" you are what you eat"

Tiada ulasan: