Sabtu, Disember 06, 2008

ambik duit...


hari ni pegi Tg. Karang...ada program perasmian mesyuarat permulaan Koperasi Homestay Sg. Sireh Tg. Karang...menteri rasmi....dalam program tu...KOPRUM kena ambik mock cek...( yang beso tu le )...5k je....banyak tuuu...best gak perjalanan ke sana...lepas tukar tayar kat kelang...trus memecut laju...sampai kat pekan tg. karang...jem..jem??? ntah le...jauh lak tu...rupanye...eksiden..dasat...kancil dari arah bertentangan "melompat" masuk ke lorong sebelah...hentam satu hilux...abis hilux...yang lagi teruk...abis 2 budak kat dalam kancil tu..sorang terpeleot...sorang tetiarap...hui..darah penuh atas jalan...aku langgar semacam je...rilek jee...dah jauh sket..alamak!!..baru teringat..napa tak ambik gambo??..bukan ambik no laaa..ambik gambo..ish...kalau ambik gambo..boleh hanto kat bernama tv...dapat gak 50 hingit....takpe le...nak cepat...dah lambat....akhirnya...dah dapat mock cek...balik...lepas tu jumpa budak jual showcase kat putera perdana....sebelah uitm putera perdana....dah tunggu kat 1 jam...baru budak tu sampai.."sori bang" dia kata, "pehal lambat?" tanya aku...."ada eksiden tadi, lori terbalik"..."ooo"..kata aku...dalam hati" nko tak tau tadi aku nengok orang mati depan mata, lagi hebat dari lori tebalik"...aku senyum je dalam hati...dia terus bawak aku pegi umah kakak kawan dia...sampai...tengok...ok...setuju tapi..tawar dulu.."berapa nak jual?" tanya aku..."4 setengah bang" kata budak tu...aku kata"3 setengah tak dapat ke?"...."3 tujuh le bangg, bukan saya punye ni...kakak dia punye"...aku tengok mok..."nko cakap kat abg. tu le, dia yang pegang duit, aku drebar je"..."3 enam kosong le" kata mok ( dengan jegil2 sket )..." alamak bang,bagi le kitaorang sorang sepuluhhh, duit kopi" kata budak tu..."3 enam le...bagi kitaorang sorang lima hingitt..ok la tu...selepas beberapa kali bargain...budak tu setuju..." kitaorang bayar 3 rat dulu, masa nak amik nanti...aku bayar bal dia...amcam?" kata aku ..."ok la bang" kata budak tu...mok pun bayar 3 rat..."nanti nak amik...ujung mingu atau malam camni ye, sebab kitaorang ni kije" kata kawan budak tu...aku angguk2 tanda setuju....lepas salam2 macam orang politik...kitaorang pun belah, trus gi makan...balik...sampai umah kul 11.15...letih wooo

tu gambo aku selaku wakil KOPRUM Berhad amik mock cek kat Dato' Noh


" you are what you eat"

Tiada ulasan: