Isnin, Disember 22, 2008

camana nak meniaga ni??


Hari ni aku ngan member KOPRUM lainnya pegi meniaga di karnival bestari kembali ke sekolah anjuran RT Tmn. Melati...punya semangat pg2 tadi...sampai...takde orang...ada orang meniaga je...arghh...camana ni?? bleh jual ke??...takpe le...kitaorang pun set...susun barang...angkat mana yang patut...punggah mana yang patut...buang mana yang tak patut...dah selesai semua...bantai le ...jual...dah dkt 2 jam...baru masuk 10 hingit..."alamak" detik hati aku, "dapat ke gaji aku hari ni?" getus hati aku...lepak lagi...makan...telelap kejap...makan balik...tup tup...udah malam, ada pertandingan karaoke..."boleh kot pulun malam ni?" aku berbisik dalam hati...sampai sekarang dah balik umah...masih tedetik lagi kat hati..."boleh ke bertahan sampai 28 ni? Gaji pun tak dapat ni?"..aku pun pelik gak le...camana penganjur buat karnival kat situ...sedangkan kat situ bukan ada "crowd"...yang sekarang ada ni budak burger, budak air & aiskrim, jual langsir, ubat kurus...dah jadi macam pasar malam..."camana nak meniaga ni?" 


" you are what you eat"

Tiada ulasan: