Sabtu, Disember 06, 2008

meniaga orang kita...

aku pelik le...camni ke niaga orang kita...dah le harga jual kat pemborong mahal...harga bagi kat peruncit lagi le cam sial...untung ciput je....contohnye...bekas pensil...kalau kat stationari...jual jenis2 oranglabah2...orang super...orang kelawar (spider,super and batman )...dapat harga 4.50 je..tak kira le imitation ke...yang penting nye...dah banyak dalam pasaran yang harga camtu...lagi nak jual mahal...bodoh punye LC Merchandising...tu Upin&Ipin le...banyak orang mintak nak jadi peruncit ngan koprum ( semua dapat dalam CARI.com )...lepas aku hanto harga ngan syarat...trus tak kontek dah...ada yang kontek kat mahal sangat nak jual dan untung ciput sangat...pebende le..aku kata kat diorang..."memang camni le harga yang kitorang dapat dari LC....camana nak jual murah lagik...penin2...yang lagi memeninkan aku...ade ke...semua orang dah setuju nak berenti biz ngan LC...tetiba...GM aku kata...tolong jangan hantar surat tu dulu...kita tunggu sampai diorang dah schedule % diskaun yang baru 1 hb jan nanti...isk..aku dah buat surat dah...semua dah amendt dah..pebende lagi yang ndak...aku dah bagitau dalam surat tu...semua harga yang dinyatakan terlalu mahal untuk dipasarkan di sekolah...bodoh selenge le deme ni...nak jual kat sekolahh??...1 bekas pensil = 12 hingit...nak bagi PIBG mengamukk..isk..penin2...sampai bila nak biz ngan deme..tak tau le...surat pasal pemborong pun tak kuar lagik...diskaun pun sket sangat...stok pun tak cukup..cosinment...HARAMMM...langsung tak bagi...pebende le meniaga orang kita ni...


" you are what you eat"

Tiada ulasan: